Europoseł Patryk Jaki: „Dzięki Tuskowi Niemcy znów zarobią kosztem Polaków”
Niemiecki gigant lotniczy Lufthansa ogłosił plany budowy największego i najnowocześniejszego portu cargo w Europie, który powstanie we Frankfurcie nad Menem. Inwestycja, nazywana już „niemieckim CPK”, ma zostać ukończona do 2030 roku i obejmie imponującą powierzchnię 330 tysięcy metrów kwadratowych, co odpowiada rozmiarowi 46 stadionów piłkarskich. Lufthansa Cargo, będąca jednym z liderów na rynku przewozów lotniczych, zamierza przeznaczyć na ten projekt co najmniej 600 milionów euro.
Globalna gospodarka i niemieckie ambicje
Ashwin Bhat, szef Lufthansy Cargo, podkreślił, że budowa portu cargo we Frankfurcie wzmocni pozycję tego lotniska jako centralnego węzła transportowego w Europie. „W czasach globalnych napięć chcemy innowacyjnych rozwiązań, które spełnią potrzeby nasze, naszych klientów oraz niemieckiego społeczeństwa” – powiedział Bhat. Inwestycja ma na celu nie tylko rozwój infrastruktury, ale także stworzenie nowych miejsc pracy oraz podniesienie efektywności transportu towarów na całym kontynencie.
Lufthansa zwiększa obecność na polskim rynku
W kontekście tej inwestycji Polska odgrywa kluczową rolę w planach Lufthansy. Firma znacząco rozszerza swoją działalność na polskim rynku frachtowym, gdzie już teraz posiada 19,57-procentowy udział. Wojciech Ryglewicz, dyrektor Lufthansy Cargo na Europę Środkowo-Wschodnią, ogłosił, że planowane są regularne połączenia frachtowe pomiędzy Frankfurtem a Warszawą lub Katowicami, co umożliwi szybszy transport towarów z i do Polski. W ciągu ostatniego roku udział Lufthansy w polskim rynku podwoił się, co jest dowodem na rosnące zainteresowanie niemieckiego giganta Polską.
Kontrowersje wokół polskiego CPK
Tymczasem w Polsce projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) – kluczowego węzła przesiadkowego łączącego transport lotniczy, kolejowy i drogowy – od miesięcy budzi kontrowersje. Po latach zapowiedzi premier Donald Tusk ogłosił, że plany budowy zostaną „urealnione”. W praktyce oznacza to modernizację istniejących lotnisk w Modlinie i Warszawie oraz rozbudowę autostrady A2 na odcinku Warszawa–Łódź. Eksperci sceptycznie oceniają te decyzje, wskazując, że takie rozwiązania nie zastąpią nowoczesnego portu na miarę CPK.
Decyzja o odstąpieniu od pełnej realizacji CPK wywołała krytykę, szczególnie w mediach społecznościowych. Serwis NowyŚwiat24 sugeruje, że działania Lufthansy oraz brak większych planów dotyczących cargo w ramach CPK mogą oznaczać, że to Niemcy będą głównymi beneficjentami międzynarodowego handlu towarowego w regionie. Europoseł Suwerennej Polski, Patryk Jaki, skomentował to, twierdząc, że „dzięki Tuskowi Niemcy znów zarobią kosztem Polaków”.
Polityka i przyszłość
Decyzje niemieckiego przewoźnika oraz zapowiedzi rządu dotyczące CPK wskazują na zmieniające się priorytety w sektorze transportowym w Europie Środkowej. Z jednej strony Lufthansa intensywnie inwestuje w rozwój swoich operacji, z drugiej Polska pozostaje w punkcie zwrotnym, zastanawiając się nad przyszłością projektu CPK. Wydaje się, że w tym wyścigu o dominację w europejskim frachcie lotniczym Niemcy mogą zdobyć przewagę, co rodzi pytania o długofalowe interesy Polski w tym obszarze.
Czy niemiecka inwestycja we Frankfurcie rzeczywiście odbędzie się kosztem Polski? To pytanie, na które odpowiedź poznamy w nadchodzących latach. Jedno jest pewne – konkurencja na europejskim rynku transportu towarowego staje się coraz bardziej zacięta, a decyzje podjęte dziś będą miały znaczący wpływ na przyszłość gospodarek obu krajów.
Źródło: Tygodnik Lisickiego, TP
Pomiędzy Wschodem a Zachodem. W kręgu myśli Feliksa Konecznego
Z wszystkich stron słyszymy o wielkim postępie; w medycynie, w technice, w badaniach kosmosu… Równocześnie z wszystkich stron atakuje nas postęp fałszywy, cofający ludzkie życie do czasów pogańskich, ignorujący Boga, unicestwiający sumienia, drwiący z zasad moralnych, zachęcający do praktykowania wynaturzeń.
Konfederacja targowicka
Czytając tę historyczną książkę, zaczynamy się zastanawiać, czy jednak nie odnosi się ona do czasów jak najbardziej nam współczesnych. Nie chodzi tylko o samo zjawisko zdrady narodowej, ale o metody działania targowiczan. Nasuwa się co chwilę refleksja: to wtedy też już tak było?! Tak, już wtedy np. zastosowano terror wobec wolnych obywateli Rzeczypospolitej, rekwirowano majątki, pozbawiano stanowisk.
Polacy wierni i dzielni
Polacy – kim jesteśmy? Kim byliśmy? Kim powinniśmy być w przyszłości? O. prof. Marian Zawada od ponad 40 lat szuka odpowiedzi na te pytania. Szuka – i znajduje. Zastanawia się nad kondycją naszego narodu od momentu jego narodzin w X wieku po czasy najbardziej współczesne. I nieustannie jest pełen zachwytu nad duszą polską, nad jej zdolnością przetrwania nawet największych kataklizmów, nad jej niezłomnością.
PAKIET Dzieje Polski tomy 1 - 6 w cenie 399 zł
Zobacz poszczególne tomy wchodzące w skład pakietu:
Dzieje Polski. Tom 1. Skąd nasz ród
Dzieje Polski. Tom 2. Od rozbicia do nowej Polski
Dzieje Polski. Tom 3. Królestwo zwycięskiego orła
Dzieje Polski. Tom 4. Trudny złoty wiek.
Dzieje Polski. Tom 5. Imperium Rzeczypospolitej
Dzieje Polski. Tom 6.
Kronika Polaków
Aż trudno uwierzyć, że Kronika Polaków (Chronica Polonorum) Macieja z Miechowa musiała czekać ponad 500 lat aż zostanie przetłumaczona na język polski. To wielkie dzieło było oczywiście dobrze znane historykom – wielu z nich odwoływało się do jego treści – ale czytanie go wymagało dobrego opanowania łaciny.
Kościół i Naród. Lata trwogi, lata nadziei
Agentura wpływu nazywana nie tak dawno sowiecką, a dziś rosyjską, poczyna sobie śmiało także w III RP. Jej dziełem jest narzucana Polakom od kilkunastu lat przez media głównego nurtu (wszystkie w rękach zagranicznych decydentów) i przez niektórych polityków tzw. polityka wstydu.
Polska i Krzyż
Piękno, niezachwiana moc i potęga Krzyża. Związanie losów Rzeczypospolitej, od narodzin po dzień dzisiejszy, z Krzyżem oraz nieprzemijająca nadzieja pokładana w Chrystusie – to temat tej książki. Wybitni autorzy i uczeni, wielcy patrioci, utrwalają słowem, a mistrz Adam Bujak obrazem wizerunek Polski wiernej Bogu od jedenastu wieków. Bez chrześcijaństwa nie byłoby ani naszego państwa, ani naszego narodu.
Blask Rzeczypospolitej. Od X do XXI wieku
Oto dzieło wybitnego i wszechstronnego historyka, które czyta się jak pasjonującą powieść. Sięgając po Blask Rzeczypospolitej, każdy, kto w jednej książce chciałby zapoznać się z historią Polski na przestrzeni całych jej dziejów, ma tę możliwość. A dzieje te są długie, żywe i imponujące. Historia nasza, jak każdego wielowiekowego kraju, obfituje we wzloty i upadki. Może napawać dumą i podziwem, ale też przestrzegać przed niebezpieczeństwami.
Polska i Rosja. Sąsiedztwo wolności i despotyzmu X-XXI w.
Dlaczego? – ciśnie się na usta za każdym razem, kiedy zastanawiamy się nad historią Rosji oraz relacji polsko-rosyjskich. Dlaczego Rosja boi się Polski? Dlaczego państwa zachodnie od stuleci naiwnie wierzą w dobre intencje Moskwy? Dlaczego w dziejach Rosji jest aż do dziś tyle brutalności, przemocy i zacofania? Dlaczego krwiożerczo napadała na kraje, które uważała za słabsze; na przykład na Polskę w 1920 czy 1939 r., na Gruzję w 2008 r. albo na Ukrainę w 2022 r.
Prenumerata miesięcznika WPIS na rok 2024. Wydanie papierowe
"WPIS" to najciekawszy i najbogatszy miesięcznik na rynku.
Najbogatszy – z uwagi na bogactwo treści i tematów, wspaniałą fotografię i grafikę, wyjątkowe edytorstwo. „Wpis” czytają i rekomendują największe autorytety w naszym kraju! Do grona naszych autorów należą m.in. Adam Bujak, ks. Waldemar Chrostowski, Marek Deszczyński, Marek Klecel, Antoni Macierewicz, Krzysztof Masłoń, Andrzej Nowak, ks.
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.