Potęga nawrócenia

  • nowość

Wybitny pisarz i naukowiec prof. Wojciech Roszkowski przedstawia w swej kolejnej książce 81 niewiarygodnych historii życiowych ludzi, którzy będąc bardzo daleko od Boga, w ten czy inny sposób znaleźli jednak drogę do Niego.

Autorzy: Wojciech Roszkowski

liczba stron: 368
obwoluta: nie
format: 16,5 cm x 23,5 cm
papier: offset 120 g
oprawa: twarda
data wydania: 15.10.2024
ISBN: ISBN 978-83-7553-415-3
EAN: 9788375534153
Zarejestruj się aby otrzymać rabaty* 25% na pierwsze zamówienie oraz 20% na kolejne! Darmowa dostawa na terenie Polski powyżej 200zł.
*Rabaty nie łączą się z pakietami i innymi promocjami oraz nie dotyczą cen podręczników.

Dostępność: przedsprzedaż
realizacja zamówień zawierających tą pozycję po 15.10.2024!

Wybitny pisarz i naukowiec prof. Wojciech Roszkowski przedstawia w swej kolejnej książce 81 niewiarygodnych historii życiowych ludzi, którzy będąc bardzo daleko od Boga, w ten czy inny sposób znaleźli jednak drogę do Niego. I tak na przykład poznamy mordercę i gwałciciela, który po dziesięcioleciach więzienia i pokuty odnalazł w sobie wiarę, a żywota dokonał w klasztorze. Albo zobaczymy żołnierza, który w konającym towarzyszu w okopach zauważył twarz Chrystusa. Wzruszy nas męczeństwo młodej Saudyjki, która w surowym środowisku islamskim przyjęła chrzest, za co została zabita, i to przez własnego brata. Każda opowieść jest inna, jedna bardziej niezwykła od drugiej.

Chrystusowa nauka miłości i miłosierdzia pozostała aktualna przez dwa tysiąclecia, a w czasach nam najbliższych wydaje się szczególnie potrzebna. Autor skupia się właśnie na czasach najnowszych, na przypadkach nawrócenia od drugiej połowy XIX w. do współczesności, pokazując tym samym, że świadectwo Jezusa wciąż jest bardzo żywe – i to dosłownie na całym świecie! Rzecz jasna, wiele przypadków to historie z Europy i Ameryki Północnej, ale są także z tak odległych krajów jak Japonia, Chiny czy Sudan. Iskra Boża potrafi wszędzie rozpalić serca gorliwą i szczerą wiarą. Opisanych zostało kilkanaście przypadków osób sławnych (choć nie ze swoich nawróceń) – jak Chesterton, Lewis czy Frossard – ale najwięcej jest tych, które do szerszej świadomości jeszcze się nie przebiły, bo też i współczesne media głównego nurtu niechętnie wspominają o działaniu Boga wśród nas.

Z lektury Potęgi nawrócenia przebija na wskroś chrześcijańska myśl: żadnego człowieka nie wolno skreślać aż do ostatniego jego tchu. Wiele z przedstawionych tu osób nawróciło się dopiero pod koniec życia, które wcześniej dalekie było od przestrzegania podstawowych zasad wiary i moralności. Książka o nawróceniach jest misternie ułożoną mozaiką losów ludzkich, w której każdy kamyk odnajduje swoje miejsce w blasku Bożego światła. Spotykamy się tu z głębokim przesłaniem nadziei. Te niezwykłe historie są dowodem na to, że powrót do Boga jest zawsze możliwy, niezależnie od tego, jak daleko ktoś od Niego odszedł. Opowieści, świetnie napisane, czyta się jednym tchem!

Ponad sto ciekawych ilustracji dopełnia tę wspaniałą lekturę, która pokazuje, jak różne mogą być drogi prowadzące do spokoju, do szczęścia – do Pana Boga.

Wstęp

8

Część 1. Dusze odzyskują wzrok i słuch

15

1. Przekonywanie piórem i słowem

16

2. Włoski wieszcz

21

3. Były skandalista

26

4. Kongijski męczennik

30

5. Norweski Newman

34

6. Enfant terrible Młodej Polski

38

7. Duński malarz

42

8. Wykluczony

45

9. Między Australią i Europą

49

10. Ofiara Wielkiej Wojny

53

11. Znak wiary na pustyni

57

12. Żarliwość neofity

61

13. Poetka i sufrażystka

65

14. Były alkoholik

69

15. „Moretta”

72

16. Brat Różaniec z Pompejów

76

17. Manche Masemola

80

18. Zdążyć przed utonięciem

84

19. Wyzwolona z socjalizmu

88

20. Gwiazda sceny

91

21. „Z przepaści ku wyżynom”

96

22. Śmierć za nawrócenie

100

23. Poważny kpiarz

104

24. Rosyjska męczennica

110

25. Praktyczna mistyczka

114

26. Żydowska patronka Kościoła

118

27. Świadek z Lourdes

123

Część 2. W czasach zamętu

131

1. W cieniu Chestertona i Belloca

132

2. Święta z plemienia Daju

137

3. Norweska noblistka

140

4. Z dyplomacji do zakonu

145

5. Czarny Łoś

149

6. Prorok z Urakami

153

7. Błogosławiony książę-męczennik

158

8. Z katedry Notre Dame w świat

161

9. Rabin Rzymu

165

10. Duńczyk z Asyżu

168

11. Od nihilizmu do „Historii Chrystusa”

171

12. Żydowski misjonarz katolicki

176

13. Przekonany przez Boga

180

14. Popularyzator Biblii

185

15. Trapista z Getsemani

188

16. Nawróceni przez Ojca Pio

193

17. Do komunizmu i z powrotem

197

18. Nawrócenie mordercy

201

19. Maritainowie

205

20. Angielski narciarz

210

21. Ze spustoszonej winnicy

213

22. Ekonomista i statystyk

218

23. Skromna zakonnica z Filadelfii

222

24. Konwertyta z islamu

225

25. Postępowa Amerykanka

228

26. Teoretyk mediów

233

27. Chiński prawnik

236

Część 3. Przez ideowe pola minowe

245

1. Odkrycie Boga

246

2. Pionier „ruchu oazowego”

249

3. Mieszkaniec Biblii

253

4. Otwarte oczy

259

5. Świadek Bożej Oczywistości

263

6. Arcymistrz gitary

268

7. Chińska pisarka

271

8. Pod wpływem księdza Browna

274

9. Nawrócenie przy Trzech Źródłach

277

10. Długa droga do Kościoła

283

11. Żyd kardynałem

287

12. Jak zrozumieć drzewo?

290

13. Na nieludzkiej ziemi

293

14. Saudyjska męczennica

298

15. Nawrócona hippiska

303

16. Autor „Niemego krzyku”

307

17. Gwiazda jazzu

310

18. „Nowe Przymierze” w starym?

314

19. Twarzą ku niemożliwości

317

20. Benedyktynka

322

21. Słynny mason

326

22. Zwykła Amerykanka

330

23. Córka ateistów

334

24. Równoległe drogi rodzeństwa

338

25. „Zbawienie bierze początek od Żydów”

342

26. Przeciw intelektualnej „wyższości”

345

27. Z Teheranu do Rzymu

348

Nawróceni wśród nas

356

 

19. Wyzwolona z socjalizmu

 

Kiedy dla osoby wrażliwej moralnie marksistowska troska o człowieka okaże się hipokryzją, skutkiem jest albo cynizm, albo wiara w Boga. Ilustracją takiej ewolucji duchowej było życie Marthy Moore Avery. Była ona jednym z ośmiorga dzieci Albiona Kinga Parisa Moore’a i wnuczką Samuela Moore’a, senatora amerykańskiego stanu Maine. Urodziła się w Steuben w tym stanie 6 kwietnia 1851 roku. Po śmierci matki trafiła jako trzynastolatka na wychowanie do dziadka. W młodości była aktywistką Kościoła Unitariańskiego i w 1880 roku wyszła za mąż za unitarianina Millarda Fillmore Avery’ego. Młoda para zamieszkała w Bostonie, gdzie Martha zetknęła się z nowymi środowiskami. Studiowała metafizykę u Charlesa D. Shermana, astrologa i badacza myśli Wschodu, a także interesowała się socjalizmem utopijnym w duchu pisarza Edwarda Bellamy’ego i jego futurystycznej powieści Looking backward („Patrząc wstecz”, 1888). Kiedy w 1890 roku zmarł jej mąż, Martha Moore Avery wstąpiła do Socjalistycznej Partii Pracy Ameryki (Socialist Labor Party of America). Sześć lat później założyła seminarium marksistowskie, które później zamieniło się w Bostońską Szkołę Ekonomii Politycznej.

W środowisku bostońskiej lewicy pani Moore Avery poznała Davida Goldsteina. Wspólnie brali udział w działaniach pastora George’a D. Herrona, chrześcijańskiego socjalisty, który okazał się jednak wątpliwym autorytetem moralnym. Głosił bowiem wolną miłość oraz porzucił żonę dla pewnej bogatej parafianki. Pani Moore Avery i Goldstein stanęli przed wyborem: socjalizm albo praktyczna moralność. Wysoko ceniąc życie rodzinne, doszli do wniosku, że muszą postawić sprawę na ostrzu noża. Na konwencji socjalistów stanu Massachusetts postawili wniosek o usunięcie z ruchu osób, które głoszą przemoc i wolną miłość oraz zwalczają religię. Kiedy wniosek ten przepadł, postanowili wycofać się z ruchu socjalistycznego i wspólnie wydali książkę Socialism: The Nation of Fatherless Children („Socjalizm. Naród dzieci bez ojców”, 1903). Wskazywali w niej, że w ustroju socjalistycznym dzieci będą odrywane od rodziców przez wychowanie państwowe. Tezę tę zilustrowali przykładem córki Marksa Eleonory i jej „socjalistycznego małżeństwa” z brytyjskim ateistą Edwardem Avelingiem, zakończonego odkryciem, że jest on bigamistą, oraz samobójstwem.

Stopniowo pani Moore Avery zaczęła się zbliżać do Kościoła katolickiego. Swoją córeczkę posłała do szkoły katolickiej ze względu na wysoki poziom nauczania. Wkrótce przyjęła ona chrzest, a potem została zakonnicą. Sama pani Moore Avery symbolicznie przyjęła chrzest w dniu 1 maja, w Międzynarodowy Dzień Pracy. Nadal bowiem broniła sprawy robotniczej w duchu encykliki Rerum novarum papieża Leona XIII. Wspierała chrześcijańskie związki zawodowe, akcje strajkowe i umowy zbiorowe. W 1922 roku została prezesem Towarzystwa Wspólnej Sprawy (Common Cause Society), katolickiej organizacji zawodowej, którą kierowała do śmierci. Była rzeczniczką welfare state (państwa dobrobytu) w USA, ale skrytykowała rewolucję typu bolszewickiego w książce Bolshevism: Its Cure („Bolszewizm i jego lekarstwa”, 1919). Wspólnie z Goldsteinem założyła Bractwo Prawdy Katolickiej (Catholic Truth Guild), największą amerykańską organizację świeckiego apostolatu w USA. Sprzeciwiała się prawom wyborczym kobiet, twierdząc, że mogą one odciągnąć je od obowiązków domowych i rodzicielskich. Zmarła 8 sierpnia 1929 roku.

 

Opinie o produkcie (0)

do góry

Zamknij X W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl