„Jeśli nie zareagujemy, nasza narodowa edukacja przestanie istnieć”. Barbara Nowak o zmianach w edukacji w „Poranku Siódma9”

Nasi autorzy

„Jeśli nie zareagujemy, nasza narodowa edukacja przestanie istnieć”. Barbara Nowak o zmianach w edukacji w „Poranku Siódma9”

Barbara Nowak, fot. Michał Klag/Biały Kruk Barbara Nowak, fot. Michał Klag/Biały Kruk

 

 „Dzisiaj już wiemy, że pomysł na to, jak ma wyglądać nasza edukacja, jest dużo bardziej zawiły, niż sądziliśmy wcześniej, i dużo bardziej przerażający. W zasadzie jest to pomysł na to, żeby edukacja narodowa przestała w ogóle funkcjonować. Mówimy to, patrząc przede wszystkim na takie przedmioty jak historia czy język polski, bo po zmianach dzieł literatury polskiej w naszej edukacji ma nie być, a wszystko to jest związane z pomysłem wprowadzenia wspólnego obszaru edukacyjnego w całej Europie” – wyjaśnia Barbara Nowak, była małopolska kurator oświaty, a obecnie radna sejmiku województwa małopolskiego i redaktor książki „Dokąd zmierzamy?” w rozmowie dla kanału „Poranek Siódma9”.

„Ten model zakłada, że nie ma być różnic między historią nauczaną w Hiszpanii, we Francji czy Polsce, a więc w programie nauczania nie może być żadnych elementów, które państwa czy narody wyróżniają. I to się już zaczęło, to się już dzieje! Nie tak dawno, bo ponad miesiąc temu, posłowie w Sejmie polskim nie pytając o nic – to jest przerażające! – nie pytając, nie zadając ani jednego pytania, zaakceptowali to, że nagrodą za ten wspólny, nienarodowy charakter edukacji w Polsce będzie to, że wszyscy Polacy będą dostawali certyfikaty, takie same certyfikaty edukacyjne jak w innych krajach, i że będą po prostu mobilni, że wszędzie będą te certyfikaty respektowane” – tłumaczy Barbara Nowak.

„To jest coś, co trudno jest zrozumieć, ale to się już niestety od dosyć dawna w Polsce dzieje. Przypomnijmy chociażby kwestię edukacji włączającej, która polega na tym, że dla wszystkich dzieci, nawet tych niepełnosprawnych intelektualnie, program szkolny ma być jednakowy. Tłumaczono to troską o to, by te dzieci nie czuły się źle w szkole, jednak dziś już wiemy, że to był tylko pretekst, a naprawdę chodzi o to, żeby dzieci migrantów w naszych szkołach, polskich szkołach, nie czuły się izolowane, jak to w tej chwili się mówi, i nie czuły się po prostu źle. Trzeba jeszcze tutaj dodać, że zostało przyjęte przez panią Nowacką także i to, że w polskich szkołach dzieci ukraińskie mają uczyć się ukraińskiej historii, tej opracowanej przez Ukrainę! W polskich szkołach kwestia rzezi wołyńskiej czy w ogóle stosunków polsko-ukraińskich ma być pokazywana z perspektywy Ukrainy, a nie z naszej perspektywy! To wszystko powoduje, że niepokój o tę edukację jest po prostu ogromny” – relacjonuje była małopolska kurator oświaty.

„Co gorsza, po zmianach planowanych przez koalicję 13 grudnia programy nauczania ze wszystkich przedmiotów mają skurczyć się aż o 20%, co jednoznacznie zmierza w kierunku ogłupienia polskiego narodu, ogłupienia naszych dzieci, żeby nie były zdolne do podejmowania poważnych zadań w przyszłości” – przestrzega Barbara Nowak.

„Myślę, że bardzo wielu Polaków w ogóle nie wyobraża sobie, że taki zamach na polskość jest w tej chwili dokonywany. To się ludziom nie mieści w głowie, żeby Polacy w szkole nie mogli czytać polskich dzieł  polskich wieszczów, bo tu trzeba powiedzieć przy okazji, że wchodzi również rozwiązanie z angielskiego zwane ETR-em. Rozwiązanie to polega na omówieniu dzieł literackich jak najprostszym językiem, bez żadnych metafor, tak, żeby nie trzeba było już czytać tych naszych dzieł, żeby cokolwiek o nich wiedzieć, a dzieci zostaną pozbawione nawet i tych uczuć, które budzą się w człowieku, kiedy czyta piękny przekaz literatury” – relacjonuje redaktorka książki „Dokąd zmierzamy?”

„To wszystko razem jest tak poważną zmianą paradygmatu szkoły, że ja wcale się nie dziwię, że ludzie nawet jeżeli to słyszą dzisiaj, to w to nie wierzą. Niestety jednak taka jest prawda; można było się o tym przekonać, kiedy dosłownie w ciągu 6 czy 7 dni mieliśmy możliwość jako społeczeństwo odnieść się do zmian programowych zaproponowanych przez Ministerstwo Edukacji. Ciężko mi się wymawia teraz tę nazwę, o resorcie Barbary Nowackiej raczej bym powiedziała ‘Ministerstwo Likwidacji Edukacji’” – wyznaje Barbara Nowak. „Podobnie nie mieszczą nam się w głowie zapowiedzi o tym, że wiedza jest już nieważna, ale ważne jest na przykład epatowanie młodych ludzi – przez przedmiot fałszywie nazywany edukacją zdrowotną –  informacjami ideologicznymi, genderowymi.  Niestety jednak to już się dzieje, dzieciom opowiada się o tym, jakie są ‘płcie kulturowe’ i jak ważne jest życie seksualne i jakieś eksperymenty z tym związane z różnymi osobami, żeby ‘znaleźć siebie’ i ‘wyrazić w pełni siebie’. Oczywiście pojawia się też kwestia ‘zmian płci’ i to są wszystko sytuacje, które nam naprawdę w głowie się nie mieszczą, ale one już są i one będą realizowane dalej, jeżeli ta władza się nie zmieni” – przewiduje radna małopolskiego sejmiku.

„To, co jest potrzebne, żeby te wszystkie zmiany nie weszły do szkół, to chyba tylko i wyłącznie już obywatelskie nieposłuszeństwo. Bo kiedy szkoła nie uczy i nie wychowuje, to rodzice, a ja widzę jeszcze nadzieję w dziadkach, powinni stanąć przed tymi szkołami i powiedzieć, że nie pozwolimy, żeby szkoła niszczyła nasze dzieci. Dopóki się to nie zmieni, to my do szkół dzieci po prostu nie puścimy” – konkluduje Barbara Nowak.

źródło: youtube.com, AD

 

Dokąd zmierzamy? Wiara, edukacja, tradycja

Dokąd zmierzamy? Wiara, edukacja, tradycja

Adam Bujak, Andrzej Nowak, Jolanta Sosnowska, Leszek Sosnowski, Ryszard Kantor

Niniejsza antologia publicystyki patriotycznej próbuje dać odpowiedź na postawione w tytule pytanie: Dokąd zmierzamy, my jako Polacy? A co za tym idzie – kto nam wyznacza, lub usiłuje wyznaczać, drogę? Jakże często czujemy się zagubieni, zdezorientowani, manipulowani.
Szukamy stałych punktów odniesienia, niezmiennych wartości, na których można by się oprzeć bez obawy, że pobłądzimy.

 

 

Wielkie Zatrzymanie

Wielkie Zatrzymanie

Aleksander Nalaskowski

Najbardziej prześladowany w Polsce profesor, Aleksander Nalaskowski, ciętym piórem, z wielką erudycją i przenikliwością rysuje niepokojącą wizję świata XXI wieku. Nasz zabiegany i ogłupiały glob ziemski przestał się kręcić na kilka miesięcy – nastąpiło Wielkie Zatrzymanie, jak trafnie nazywa to Autor. Gdy opadł pierwszy kurz wzniecony pandemią i globalnym zamieszaniem, pojawił się ponoć nowy obraz świata.

 

 

Tyrania postępu

Tyrania postępu

Andrzej Nowak, ks. Dariusz Oko, ks. Waldemar Chrostowski, Jerzy Kruszelnicki, Grzegorz Kucharczyk

Kim będziemy za parę lat? Czy w ogóle jeszcze będziemy? Nasza rzeczywistość przypomina sytuację znaną nam z opisów i filmów o katastrofie „Titanica”. Statek zderzył się z górą lodową i zaczyna tonąć, ale pokładowa orkiestra pięknie gra i gra.

 

 

Kto z Bogiem, a kto z diabłem

Kto z Bogiem, a kto z diabłem

Czesław Ryszka

Czesław Ryszka należy do najpłodniejszych powojennych pisarzy polskich; opublikował ponad 80 książek! Konsekwentnie zajmuje się tematyką katolicką i narodową, także jako publicysta, stając zawsze w obronie wartości chrześcijańskich i patriotycznych. Od pewnego czasu wyraża swój głęboki niepokój wobec tego, dokąd zmierza współczesny świat, w tym Polska – czemu daje wyraz w tej właśnie książce.

 

 

Idiotokracja, czyli zmowa głupców

Idiotokracja, czyli zmowa głupców

Janusz Szewczak

Głupcy zawsze istnieli, niektórzy z nich sięgali nawet po władzę, ale nigdy jeszcze w dziejach świata ród ludzki nie miał do czynienia z prawdziwą inwazją głupoty. Zjawisko to stało się bardzo groźne, albowiem objęło niektóre kręgi władzy. Powstały fałszywe elity składające się w całości z durniów i dewiantów różnej maści, którzy trzymają się razem, wspierają i rządzą lub choćby próbują rządzić.

 

 

Roztrzaskane lustro. Upadek cywilizacji zachodniej

Roztrzaskane lustro. Upadek cywilizacji zachodniej

Wojciech Roszkowski

Czy to już koniec naszej cywilizacji?
Trzymamy w ręku książkę, która jest jednym z najważniejszych dzieł współczesnej humanistyki, nie tylko polskiej. Wybitny uczony i pisarz, wielki erudyta, prof. Wojciech Roszkowski, dokonuje w niej bilansu naszej cywilizacji. Bilans to dramatyczny.

 

 

Blask Rzeczypospolitej. Od X do XXI wieku

Blask Rzeczypospolitej. Od X do XXI wieku

Wojciech Polak

Oto dzieło wybitnego i wszechstronnego historyka, które czyta się jak pasjonującą powieść. Sięgając po Blask Rzeczypospolitej, każdy, kto w jednej książce chciałby zapoznać się z historią Polski na przestrzeni całych jej dziejów, ma tę możliwość. A dzieje te są długie, żywe i imponujące. Historia nasza, jak każdego wielowiekowego kraju, obfituje we wzloty i upadki. Może napawać dumą i podziwem, ale też przestrzegać przed niebezpieczeństwami.

 

Komentarze (0)

  • Podpis:
    E-mail:
  • Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.

Zamknij X W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.