Rodzice i nauczyciele nie chcą edukacji zdrowotnej w szkołach. Protest wielu środowisk przeciwko planom MEN
fot. Pixabay Kilkadziesiąt organizacji społecznych reprezentujących interesy rodziców i nauczycieli, wychowawców – zrzeszonych w Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły, a także Koalicji dla Życia i Rodziny oraz Polskiej Federacji Ruchów Obrony Życia i Federacji Stowarzyszeń Weteranów i Sukcesorów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej złożyło dziś (22.08.2024) w Ministerstwie Edukacji Narodowej skierowaną do minister Barbary Nowackiej petycję, która dotyczy ogłoszonych przez MEN planów wprowadzenia do szkół edukacji zdrowotnej.
Autorzy petycji domagają się:
1) pozostawienia w podstawie programowej kształcenia ogólnego przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie, w którym edukacja seksualna osadzona jest w kontekście małżeństwa i rodziny;
2) niewprowadzania do szkół nowego przedmiotu „edukacja zdrowotna”, obejmującego edukację seksualną osadzoną w kontekście zdrowia oraz
3) poszanowania konstytucyjnej zasady pierwszeństwa wychowawczego rodziców poprzez pozostawienie dobrowolnymi tych zajęć w szkołach, które obejmują tematykę wychowania w dziedzinie życia seksualnego (edukacji seksualnej).
Wśród sygnatariuszy petycji złożonej oficjalnie przez Stowarzyszenie Nauczycieli i Pracowników Oświaty „Nauczyciele dla Wolności” można znaleźć takie organizacje jak:
Ruch Ochrony Szkoły,
Ordo Iuris,
Towarzystwo Wiedzy Społecznej,
Stowarzyszenie Pedagogów NATAN,
Centrum Życia i Rodziny,
Fundacja Mamy i Taty,
Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. ks. Piotra Skargi,
Stowarzyszenie Rodzice Chronią Dzieci,
„Polonia Christiana”,
Fundacja „Głos dla Życia”,
Instytut Analiz Płci i Seksualności „Ona i On”,
Regionalna Sekcja Kobiet NSZZ „Solidarność” Region Mazowsze,
Human Life International Polska,
Rycerze Kolumba,
Fundacja Małych Stópek,
Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej,
Stowarzyszenie Społeczno-Kombatanckie Wolność i Niezawisłość,
Związek Więźniów Politycznych Okresu Komunistycznego.
Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły, która jest autorem petycji, zapowiada również pod koniec wakacji pikiety pod kuratoriami w całej Polsce, podczas których zwróci uwagę na groźne zmiany w szkołach, a na 2 września przygotowuje konferencję prasową pod siedzibą MEN-u.
Więcej informacji:
www.ratujmyszkole.pl
www.nauczycieledlawolnosci.pl
koalicjars@nauczycieledlawolnosci.pl
Agnieszka Pawlik-Regulska,
tel. 501-524-402
a.pawlik-regulska@nauczycieledlawolnosci.pl
koordynator Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły
prezes Stowarzyszenia Nauczycieli i Pracowników Oświaty „Nauczyciele dla Wolności”
źródło: materiały prasowe Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły.
Pełna treść petycji dostępna w galerii pod artykułem.
***
Dokąd zmierzamy? Wiara, edukacja, tradycja
Niniejsza antologia publicystyki patriotycznej próbuje dać odpowiedź na postawione w tytule pytanie: Dokąd zmierzamy, my jako Polacy? A co za tym idzie – kto nam wyznacza, lub usiłuje wyznaczać, drogę? Jakże często czujemy się zagubieni, zdezorientowani, manipulowani.
Szukamy stałych punktów odniesienia, niezmiennych wartości, na których można by się oprzeć bez obawy, że pobłądzimy.
Wielkie Zatrzymanie
Najbardziej prześladowany w Polsce profesor, Aleksander Nalaskowski, ciętym piórem, z wielką erudycją i przenikliwością rysuje niepokojącą wizję świata XXI wieku. Nasz zabiegany i ogłupiały glob ziemski przestał się kręcić na kilka miesięcy – nastąpiło Wielkie Zatrzymanie, jak trafnie nazywa to Autor. Gdy opadł pierwszy kurz wzniecony pandemią i globalnym zamieszaniem, pojawił się ponoć nowy obraz świata.
Bezbożność, terror i propaganda. Fałszywe proroctwa marksizmu
Nikt nie zrozumie, co złego dzieje się we współczesnym świecie zachodnim, a więc i w Polsce, nie znając przyczyn. Tkwią one jeszcze w ideach rewolucji francuskiej, a później w coraz bardziej lewicowej filozofii, zwłaszcza Karola Marksa. Poglądy tego ostatniego miały, jak wiadomo, tyleż wielki, co tragiczny wpływ na życie wielu narodów, choć myśliciel z Trewiru (zmarły w 1883 r.) sam tego nie doczekał.
Komunizm światowy. Od teorii do zbrodni
Książka ta dowodzi, jak szybko może rozprzestrzeniać się zło, jeśli nie napotka od razu zdecydowanego sprzeciwu. Komunizm nie zaczął się od łagrów, mordów i zniewolenia narodów. Zaczął się od teorii – zupełnie utopijnej, ale pozornie niezwykle zatroskanej o dobro całej ludzkości. Wielu dało się nabrać; jak się to skończyło, to Polacy wiedzą najlepiej.
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.