Rozpoczął się nowy rok szkolny. O zagrożeniach i podjętych działaniach opowiedziała przed gmachem MEN Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły

Nasi autorzy

Rozpoczął się nowy rok szkolny. O zagrożeniach i podjętych działaniach opowiedziała przed gmachem MEN Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły

fot. materiały Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły. fot. materiały Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły. W odpowiedzi na zagrożenia, jakie stwarza dla polskiego szkolnictwa działalność rządu Donalda Tuska oraz jego „ministry” edukacji Barbary Nowackiej, rodzice i nauczyciele zrzeszeni w kilkudziesięciu organizacjach podjęli się wielu działań – pikietowali przed kuratoriami oświaty, informowali, złożyli kilkadziesiąt pism i petycji do kuratoriów oraz MEN. Wszystkie te działania, a także to, co ma przynieść rozpoczęty właśnie rok szkolny, zostały podsumowane na dzisiejszej konferencji prasowej pod siedzibą MEN przy al. Szucha.

Edukacja seksualna

Podczas konferencji prowadzonej przez Marcina Perłowskiego, prezesa Centrum Życia i Rodziny, jako pierwszy wystąpił Marek Grabowski, prezes Fundacji Mamy i Taty. Przedstawił on treść petycji, jaka została złożona w MEN w sprawie pozostawienia w programie nauczania dobrowolnego przedmiotu „wychowanie do życia w rodzinie”, który elementy edukacji seksualnej przedstawia dzieciom w kontekście rodziny. Resort Barbary Nowackiej planuje zastąpić go przedmiotem o zwodniczej nazwie „edukacja zdrowotna”, który jednak zawiera permisywną edukację seksualną według standardów WHO (m.in. naukę masturbacji od najmłodszych lat czy inne elementy w rzeczywistości zachęcające dzieci do podjęcia aktywności seksualnej).

Organizacje zewnętrzne i zaimki

Z kolei radca prawny Marek Puzio z Instytutu Kultury Prawnej Ordo Iuris opowiedział o aspektach prawnych ochrony uczniów przed organizacjami zewnętrznymi, które mogą zostać wpuszczone na teren szkół przez dyrektorów. Istotny tutaj jest także poradnik „zaimkowy” opracowany przez Ordo Iuris, w którym organizacja tłumaczy, jak nauczyciele (i nie tylko oni) mają postępować w sytuacji, gdy uczniowie oczekują zwracania się do nich w formie odpowiedniej dla innej płci, niż mają w rzeczywistości.

Zmiana programu nauczania i warunków pracy nauczycieli

Por. mgr inż. Lucjan Sokołowski, wiceprezes Federacji Stowarzyszeń Weteranów i Sukcesorów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej, podsumował zmiany podstaw programowych dla języka polskiego i historii;  źle wpływają one na kształtowanie u uczniów polskiej tożsamości narodowej. Federacja stanowczo sprzeciwia się takim działaniom.

Protest pod Małopolskim Kuratorium Oświaty 29 sierpnia 2024 r. fot. Agnieszka Drozd/Biały Kruk Protest pod Małopolskim Kuratorium Oświaty 29 sierpnia 2024 r. fot. Agnieszka Drozd/Biały Kruk Grażyna Lubszczyk ze Stowarzyszenia  Nauczyciele dla Wolności opowiedziała o trudnościach, z jakimi mierzą się obecnie nauczyciele w swojej pracy: zwiększona ostatnio znacznie liczebność klas, napływ imigrantów i polityka „inkluzji”, co zwiększa zróżnicowanie poziomu dzieci w obrębie klas, ograniczenia w zadawaniu i ocenianiu zadań domowych, brak ministerialnych regulacji co do używania smartfonów w szkołach – wszystko to mocno obniża poziom nauczania.   

Obywatele UE zamiast Polaków

Bartosz Kopczyński, prezes Towarzystwa Wiedzy Społecznej z Torunia, przypomniał, że rugowanie treści narodowych i katolickich z programu nauczania zostało zrealizowane na rozkaz wydany w Brukseli i ma na celu ukształtować słabo wykształconych, niemyślących samodzielnie „unijczyków” zamiast polskich patriotów – w takim celu stworzono Europejski Obszar Edukacyjny, który swoim zasięgiem niestety obejmuje i Polskę.

Działania w obronie szkoły

Jako ostatnia głos zabrała Hanna Dobrowolska, koordynator Ruchu Ochrony Szkoły. Podsumowała ona prowadzoną od tygodnia akcję pikiet i briefingów prasowych pod kuratoriami oświaty, podczas których rodzice, nauczyciele i lokalni działacze społeczni protestowali wobec tego, co obecna władza robi z polskimi szkołami.

W ramach Koalicji w same tylko wakacje do kuratoriów oświaty złożono kilkadziesiąt petycji, wniosków i pism ze wskazaniami niezbędnych działań naprawczych. Przygotowano również dwie petycje do MEN – jedną w kwestii edukacji zdrowotnej oraz złożoną dzisiaj petycję z listą koniecznych zmian w kwestii polityki oświatowej państwa.

Wszystkie ręce na pokład

Na zakończenie konferencji działacze wezwali wszystkich rodziców, aby poprzez włączenie się w aktywność trójek klasowych i szkolnych rad rodziców wpływać na działalność szkół i zapobiegać niszczącym zmianom, tj. m.in. obniżaniu poziomu kształcenia, naruszaniu praw rodzicielskich do wychowania dzieci, deprawacji ukrytej w programie tzw. edukacji zdrowotnej, ograniczaniu swobód religijnych i dyskryminacji poprzez zmiany w nauczaniu religii oraz by sprzeciwić się presji w kwestii szczepień przeciw HPV na terenie szkół.

Otwórz oczy! Broń szkoły! – zaapelowali przedstawiciele Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły.

Za: Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły  - ratujmyszkole.pl; AD

Wiadomości o premierach nowych książek Białego Kruka i spotkaniach autorskich prosto na Twoją skrzynkę mailową, a do tego jeszcze prezent - bon 50 zł na zakupy w naszej księgarni internetowej! Dołącz już dziś do grona Czytelników Biuletynu Białego Kruka! Aby to zrobić, kliknij TUTAJ.

Dokąd zmierzamy? Wiara, edukacja, tradycja

Dokąd zmierzamy? Wiara, edukacja, tradycja

Adam Bujak, Andrzej Nowak, Jolanta Sosnowska, Leszek Sosnowski, Ryszard Kantor

Niniejsza antologia publicystyki patriotycznej próbuje dać odpowiedź na postawione w tytule pytanie: Dokąd zmierzamy, my jako Polacy? A co za tym idzie – kto nam wyznacza, lub usiłuje wyznaczać, drogę? Jakże często czujemy się zagubieni, zdezorientowani, manipulowani.
Szukamy stałych punktów odniesienia, niezmiennych wartości, na których można by się oprzeć bez obawy, że pobłądzimy.

Wielkie Zatrzymanie

Wielkie Zatrzymanie

Aleksander Nalaskowski

Najbardziej prześladowany w Polsce profesor, Aleksander Nalaskowski, ciętym piórem, z wielką erudycją i przenikliwością rysuje niepokojącą wizję świata XXI wieku. Nasz zabiegany i ogłupiały glob ziemski przestał się kręcić na kilka miesięcy – nastąpiło Wielkie Zatrzymanie, jak trafnie nazywa to Autor. Gdy opadł pierwszy kurz wzniecony pandemią i globalnym zamieszaniem, pojawił się ponoć nowy obraz świata.

Pomiędzy Wschodem a Zachodem. W kręgu myśli Feliksa Konecznego

Pomiędzy Wschodem a Zachodem. W kręgu myśli Feliksa Konecznego

Wojciech Reszczyński

Z wszystkich stron słyszymy o wielkim postępie; w medycynie, w technice, w badaniach kosmosu… Równocześnie z wszystkich stron atakuje nas postęp fałszywy, cofający ludzkie życie do czasów pogańskich, ignorujący Boga, unicestwiający sumienia, drwiący z zasad moralnych, zachęcający do praktykowania wynaturzeń.

Bunt barbarzyńców. 105 pytań o przyszłość naszej cywilizacji

Bunt barbarzyńców. 105 pytań o przyszłość naszej cywilizacji

Wojciech Roszkowski

Czy cywilizacja zachodnia, do której wszak należymy, już upadła? A jeśli tak, to czy będzie w stanie się podnieść i pod jakimi warunkami? Pytania te nurtują wielu ludzi, także wybitnego intelektualistę i świetnego pisarza prof. Wojciecha Roszkowskiego. Autor rozważał je już w skrzącym się imponującą erudycją dziele „Roztrzaskane lustro”, które stało się bestsellerem ubiegłego roku.

Tyrania postępu

Tyrania postępu

Andrzej Nowak, ks. Dariusz Oko, ks. Waldemar Chrostowski, Jerzy Kruszelnicki, Grzegorz Kucharczyk

Kim będziemy za parę lat? Czy w ogóle jeszcze będziemy? Nasza rzeczywistość przypomina sytuację znaną nam z opisów i filmów o katastrofie „Titanica”. Statek zderzył się z górą lodową i zaczyna tonąć, ale pokładowa orkiestra pięknie gra i gra.

Komentarze (0)

  • Podpis:
    E-mail:
  • Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.

Zamknij X W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.