Jak radzić sobie z młodzieżą, która nie akceptuje własnej płci? Ukazał się poradnik nie tylko dla nauczycieli
fot. Pixabay U progu nowego roku szkolnego Instytut Ordo Iuris przygotował poradnik dla nauczycieli, ale także dla wszystkich osób, które znajdą się w sytuacji, w której ktoś oczekuje od nich zwracania się w sposób niezgodny z płcią danej osoby.
Prawa i obowiązki
Dokument ma być pomocą w pracy z uczniami, którzy nie akceptują własnej płci i np. żądają, by zwracać się do nich zaimkami „neutralnymi płciowo”.
Autorzy w swojej pracy przedstawiają prawa i obowiązki nauczycieli i dyrektorów szkół, którzy zostają postawieni w takiej sytuacji tłumacząc np., że nauczyciel ma prawo używać w stosunku do ucznia zaimków i imienia wynikających z danych zawartych w metryce ucznia; dyrektorzy nie mogą tutaj wydawać innych poleceń.
Aby pobrać poradnik wystarczy kliknąć TUTAJ.
Co mówi Konstytucja?
Autorzy dokumentu zaznaczają również, że sytuacje, w których młody człowiek deklaruje się jako „transseksualny”, mają przede wszystkim podłoże kulturowe i są efektem m.in. działalności grup LGBT. Ich zdaniem odmowa używania zaimków wymyślonych przez ucznia nie jest dyskryminacją, a właśnie równym traktowaniem, gdyż wtedy do wszystkich uczniów nauczyciel zwraca się tak samo – zgodnie z płcią i danymi zawartymi w metryce dziecka.
Jednocześnie oczekiwanie od nauczyciela co do używania wobec ucznia innego, niż nadane, imienia czy innych zaimków godzi w jego wolność sumienia i religii, które są chronione przez Konstytucję RP. Poradnik wskazuje także, jakimi środkami prawnymi nauczyciel może się bronić w przypadku naruszenia jego praw.
Aby pobrać poradnik wystarczy kliknąć TUTAJ.
Koalicja przeciwko gender
„W lutym tego roku Instytut Ordo Iuris podpisał w Heritage Foundation w Waszyngtonie światową deklarację koalicji przeciwko ideologii gender. Wśród pierwszych punktów tej deklaracji była przemoc genderowa w szkole. Stąd nasza odpowiedź wpisuje się w światową reakcję dotyczącą genderowego nacisku na tożsamość płciową dzieci, którą dostrzegamy już w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Skandynawii”, zaznaczył prezes Ordo Iuris Jerzy Kwaśniewski podczas prezentacji poradnika na konferencji prasowej.
Odpowiedź na realne problemy
Z kolei Marek Puzio, radca prawny i autor poradnika zaznaczył, że omawiane sytuacje rzeczywiście mają już miejsce w polskich szkołach. „Poradnik jest odpowiedzią na sytuacje, które mają miejsce w niektórych polskich szkołach, kiedy to uczniowie żądają od nauczycieli, aby zwracali się do nich z użyciem zaimków oraz imion właściwych dla płci przeciwnej. Naszym celem jest oddanie w ręce nauczycieli praktycznego narzędzia, które da im większe poczucie bezpieczeństwa oraz dostarczy argumentów w sytuacji, w której zmierzą się z presją na nich wywieraną”, tłumaczył Marek Puzio.
Zdaniem Grażyny Lubszczyk ze Stowarzyszenia Nauczyciele dla Wolności temat ten jest bardzo istotny dla nauczycieli. „To zjawisko nas zaskakuje, jest niecodzienne i nauczyciele są bezradni, dlatego z ogromną radością przyjęliśmy informację o powstaniu tego poradnika. Chciałabym podziękować w imieniu nauczycieli za tą pomoc. Jesteśmy przekonani, że jest to temat wymagający ogromnej rzetelności i ostrożności”, uważa Grażyna Lubszczyk.
Jednocześnie Ordo Iuris obiecuje wsparcie prawne tam, gdzie informacje z poradnika nie wystarczą. „Tam, gdzie zderzą się państwo z niezrozumieniem, złą wolą albo po prostu intelektualnym zabłąkaniem dyrekcji szkoły, tam możecie liczyć na nasze bezpośrednie wsparcie. Nasi prawnicy staną za wami murem. Zapewnimy wsparcie ekspertów po to, żebyście mogli służyć dobru dziecka, które w tych sprawach jest najwyższą wartością” obiecał Jerzy Kwaśniewski.
Ordo Iuris jest także autorem projektu ustawy, która ma wprowadzić zakaz przeprowadzania tzw. zmiany płci u osób nieletnich.
źródło: ordoiuris.pl, AD
Dokąd zmierzamy? Wiara, edukacja, tradycja
Niniejsza antologia publicystyki patriotycznej próbuje dać odpowiedź na postawione w tytule pytanie: Dokąd zmierzamy, my jako Polacy? A co za tym idzie – kto nam wyznacza, lub usiłuje wyznaczać, drogę? Jakże często czujemy się zagubieni, zdezorientowani, manipulowani.
Szukamy stałych punktów odniesienia, niezmiennych wartości, na których można by się oprzeć bez obawy, że pobłądzimy.
Pomiędzy Wschodem a Zachodem. W kręgu myśli Feliksa Konecznego
Z wszystkich stron słyszymy o wielkim postępie; w medycynie, w technice, w badaniach kosmosu… Równocześnie z wszystkich stron atakuje nas postęp fałszywy, cofający ludzkie życie do czasów pogańskich, ignorujący Boga, unicestwiający sumienia, drwiący z zasad moralnych, zachęcający do praktykowania wynaturzeń.
Wielkie Zatrzymanie
Najbardziej prześladowany w Polsce profesor, Aleksander Nalaskowski, ciętym piórem, z wielką erudycją i przenikliwością rysuje niepokojącą wizję świata XXI wieku. Nasz zabiegany i ogłupiały glob ziemski przestał się kręcić na kilka miesięcy – nastąpiło Wielkie Zatrzymanie, jak trafnie nazywa to Autor. Gdy opadł pierwszy kurz wzniecony pandemią i globalnym zamieszaniem, pojawił się ponoć nowy obraz świata.
Bunt barbarzyńców. 105 pytań o przyszłość naszej cywilizacji
Czy cywilizacja zachodnia, do której wszak należymy, już upadła? A jeśli tak, to czy będzie w stanie się podnieść i pod jakimi warunkami? Pytania te nurtują wielu ludzi, także wybitnego intelektualistę i świetnego pisarza prof. Wojciecha Roszkowskiego. Autor rozważał je już w skrzącym się imponującą erudycją dziele „Roztrzaskane lustro”, które stało się bestsellerem ubiegłego roku.
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.