Wyzwania elektryfikacji w niemieckim gigancie motoryzacyjnym. Ciemne chmury nad Volkswagenem
W ostatnich tygodniach nad niemieckim potentatem motoryzacyjnym, Volkswagenem, piętrzą się ciemne chmury, a sytuacja na rynku elektrycznych samochodów sprawia, że producent musi stawić czoła licznym wyzwaniom.
Niedawne problemy w zakresie ciągłości produkcji samochodów elektrycznych wywołały obawy co do przyszłości Volkswagena. Niedobory silników spowodowały nawet tymczasowe wstrzymanie pracy w fabryce w Zwickau. Ta przerwa może potrwać do 1 grudnia, wpływając na życie blisko 1000 z 8000 zatrudnionych pracowników.
Jednak to nie koniec problemów dla niemieckiego giganta. Sprzedaż samochodów elektrycznych Volkswagena spadła o średnio 60% w porównaniu z zakładanymi prognozami. Decyzja o ograniczeniu produkcji elektrycznych modeli była reakcją na wyraźny spadek popytu na tego typu pojazdy.
Gazeta Handelsblatt donosi o załamaniu się sprzedaży elektrycznych modeli Volkswagena na krajowym rynku. Informator dziennika twierdzi, że zamówienia w Niemczech są znacznie poniżej celu wyznaczonego na ten rok. Dotyczy to wszystkich modeli z napędem akumulatorowym, włączając w to ID.3, ID.4, ID.5 i ID.Buzz.
Niezadowalające wyniki sprzedaży mają swoje źródło w kilku czynnikach. Spadek dopłat do zakupu samochodów elektrycznych, inflacja oraz relatywnie wysokie ceny sprawiają, że niemieccy klienci stawiają na tradycyjne modele lub konkurencyjne, tańsze marki.
W obliczu tych trudności Volkswagen utrzymuje ambitne cele związane z elektryfikacją swojej floty. Planuje, że do 2030 roku aż 80% sprzedawanych nowych samochodów marki VW będzie miało napęd elektryczny. Dodatkowo, od 2033 roku każdy nowy samochód z logo VW w Europie ma być w pełni elektryczny.
Eksperci ostrzegają jednak, że przemysł motoryzacyjny w Niemczech stoi przed ogromnymi wyzwaniami, zwłaszcza w kontekście nowych przepisów UE dotyczących bezemisyjnej mobilności do 2035 roku. Wprowadzenie zakazu rejestracji nowych samochodów z silnikiem spalinowym oraz pośrednich celów redukcji emisji CO2 dla floty samochodów może prowadzić do kryzysu w branży.
W obliczu obecnych trudności Volkswagen musi szybko dostosować swoją strategię, aby sprostać wymaganiom rynku elektrycznych pojazdów. Tylko czas pokaże, czy niemiecki moloch motoryzacyjny zdoła przejść przez te burzliwe czasy i utrzymać swoją pozycję lidera na rynku samochodów elektrycznych.
Źródło: Handelsblatt; DW Polski, TP
Historia i Teraźniejszość. Podręcznik dla liceów i techników. Klasa 2. 1980-2015
Nowy przedmiot szkolny Historia i teraźniejszość wzbudził w 2022 roku olbrzymie zainteresowanie – okazał się niezwykle potrzebny. W naszym podręczniku rozczytywała się i wciąż rozczytuje cała Polska, głównie młodzież, ale nie tylko. Wynika to z faktu, że książka napisana została w sposób szczególnie atrakcyjny.
Roztrzaskane lustro. Upadek cywilizacji zachodniej
Czy to już koniec naszej cywilizacji?
Trzymamy w ręku książkę, która jest jednym z najważniejszych dzieł współczesnej humanistyki, nie tylko polskiej. Wybitny uczony i pisarz, wielki erudyta, prof. Wojciech Roszkowski, dokonuje w niej bilansu naszej cywilizacji. Bilans to dramatyczny.
Bunt barbarzyńców. 105 pytań o przyszłość naszej cywilizacji
Czy cywilizacja zachodnia, do której wszak należymy, już upadła? A jeśli tak, to czy będzie w stanie się podnieść i pod jakimi warunkami? Pytania te nurtują wielu ludzi, także wybitnego intelektualistę i świetnego pisarza prof. Wojciecha Roszkowskiego. Autor rozważał je już w skrzącym się imponującą erudycją dziele „Roztrzaskane lustro”, które stało się bestsellerem ubiegłego roku.
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.