Hiszpania: nowe zasady dla reklamujących zabawki. Koniec ze stereotypami i "seksistowskim" przekazem

Nasi autorzy

Hiszpania: nowe zasady dla reklamujących zabawki. Koniec ze stereotypami i "seksistowskim" przekazem

Niebezpieczne lewicowe ideologie podstępnie wkradają się w niewinny świat dziecięcych zabaw. Czy rodzice zawsze będą w stanie uchronić swoje dzieci przed tym, co szykuje im dzisiejszy świat? Fot. Pexels Niebezpieczne lewicowe ideologie podstępnie wkradają się w niewinny świat dziecięcych zabaw. Czy rodzice zawsze będą w stanie uchronić swoje dzieci przed tym, co szykuje im dzisiejszy świat? Fot. Pexels Dziewczynki bawią się konikami i kochają kolor różowy, chłopcy bawią się radiowozami i uwielbiają kolor niebieski – te i inne stereotypy nie powinny już pojawiać się w reklamach zabawek w Hiszpanii. Organizacja patronacka hiszpańskich producentów zabawek zobowiązała się wobec rządu w sprawie przepisów przeciwko reklamie zabawek kierowanej do określonej płci. Według Departamentu Ochrony Konsumentów obie strony podpisały porozumienie, które po raz pierwszy wyraźnie zakazuje przedstawiania dziewczynek w reklamach w sposób „dyskryminujący lub uwłaczający”.

Celem jest „promowanie pluralistycznego, egalitarnego i wolnego od stereotypów wizerunku nieletnich” – napisało ministerstwo. W związku z tym zabronione jest przedstawianie dziewczynek z odniesieniami do ich płci. Reklamy zabawek, które odnoszą się na przykład do opieki, prac domowych lub urody, nie powinny być kierowane wyłącznie do dziewcząt, a te, które reprezentują energię, aktywność fizyczną lub technologię, nie powinny być kierowane wyłącznie do chłopców. Nowy kodeks, który zastępuje kodeks z 2015 roku, zawiera 64 standardy, które będą miały zastosowanie do reklamy zabawek w przyszłości.

Takich przekazów nie należy również włączać do reklamy poprzez milczące odniesienia, takie jak klasyczne kolory różowy dla dziewczynek i niebieski dla chłopców. Ponadto reklama musi być zaprojektowana w taki sposób, aby była zrozumiała dla nieletnich i pokazywać, jakie umiejętności produkt może promować – takie jak kreatywność, rozwój fizyczny i umysłowy, towarzyskość i empatia.

W ten sposób reklama zabawek stanie się „bardziej egalitarna, uczciwa i korzystna” – podkreślił minister ochrony konsumentów Alberto Garzón. Jest to ważne dla ochrony i rozwoju dzieci. „Seksistowska” reklama jest zakazana w Hiszpanii już od 2004 roku, ale nie wszyscy się do tego stosują.

Jeśli chodzi o reklamę internetową, nowy kodeks samoregulacyjny organizacji patronackiej AEFJ zawiera zakaz reklam skierowanych do dzieci poniżej 14 roku życia za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zasadniczo reklama zabawek nie może stwarzać fałszywych oczekiwań i musi zawierać podstawowe informacje niezbędne do właściwego ich użycia.

Źródło: Der Spiegel, AM

Dzisiejsza lewica wciąż czerpie z myśli i dorobku komunizmu. Jak niebezpieczna jest to ideologia pokazuje w swojej książce prof. Wojciech Roszkowski:

Komunizm światowy. Od teorii do zbrodni

Komunizm światowy. Od teorii do zbrodni

Wojciech Roszkowski

Książka ta dowodzi, jak szybko może rozprzestrzeniać się zło, jeśli nie napotka od razu zdecydowanego sprzeciwu. Komunizm nie zaczął się od łagrów, mordów i zniewolenia narodów. Zaczął się od teorii – zupełnie utopijnej, ale pozornie niezwykle zatroskanej o dobro całej ludzkości. Wielu dało się nabrać; jak się to skończyło, to Polacy wiedzą najlepiej.

 

Komentarze (0)

  • Podpis:
    E-mail:
  • Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.

Zamknij X W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.