Hiszpania: nowe zasady dla reklamujących zabawki. Koniec ze stereotypami i "seksistowskim" przekazem
Niebezpieczne lewicowe ideologie podstępnie wkradają się w niewinny świat dziecięcych zabaw. Czy rodzice zawsze będą w stanie uchronić swoje dzieci przed tym, co szykuje im dzisiejszy świat? Fot. Pexels Dziewczynki bawią się konikami i kochają kolor różowy, chłopcy bawią się radiowozami i uwielbiają kolor niebieski – te i inne stereotypy nie powinny już pojawiać się w reklamach zabawek w Hiszpanii. Organizacja patronacka hiszpańskich producentów zabawek zobowiązała się wobec rządu w sprawie przepisów przeciwko reklamie zabawek kierowanej do określonej płci. Według Departamentu Ochrony Konsumentów obie strony podpisały porozumienie, które po raz pierwszy wyraźnie zakazuje przedstawiania dziewczynek w reklamach w sposób „dyskryminujący lub uwłaczający”.
Celem jest „promowanie pluralistycznego, egalitarnego i wolnego od stereotypów wizerunku nieletnich” – napisało ministerstwo. W związku z tym zabronione jest przedstawianie dziewczynek z odniesieniami do ich płci. Reklamy zabawek, które odnoszą się na przykład do opieki, prac domowych lub urody, nie powinny być kierowane wyłącznie do dziewcząt, a te, które reprezentują energię, aktywność fizyczną lub technologię, nie powinny być kierowane wyłącznie do chłopców. Nowy kodeks, który zastępuje kodeks z 2015 roku, zawiera 64 standardy, które będą miały zastosowanie do reklamy zabawek w przyszłości.
Takich przekazów nie należy również włączać do reklamy poprzez milczące odniesienia, takie jak klasyczne kolory różowy dla dziewczynek i niebieski dla chłopców. Ponadto reklama musi być zaprojektowana w taki sposób, aby była zrozumiała dla nieletnich i pokazywać, jakie umiejętności produkt może promować – takie jak kreatywność, rozwój fizyczny i umysłowy, towarzyskość i empatia.
W ten sposób reklama zabawek stanie się „bardziej egalitarna, uczciwa i korzystna” – podkreślił minister ochrony konsumentów Alberto Garzón. Jest to ważne dla ochrony i rozwoju dzieci. „Seksistowska” reklama jest zakazana w Hiszpanii już od 2004 roku, ale nie wszyscy się do tego stosują.
Jeśli chodzi o reklamę internetową, nowy kodeks samoregulacyjny organizacji patronackiej AEFJ zawiera zakaz reklam skierowanych do dzieci poniżej 14 roku życia za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zasadniczo reklama zabawek nie może stwarzać fałszywych oczekiwań i musi zawierać podstawowe informacje niezbędne do właściwego ich użycia.
Źródło: Der Spiegel, AM
Dzisiejsza lewica wciąż czerpie z myśli i dorobku komunizmu. Jak niebezpieczna jest to ideologia pokazuje w swojej książce prof. Wojciech Roszkowski:
Komunizm światowy. Od teorii do zbrodni
Książka ta dowodzi, jak szybko może rozprzestrzeniać się zło, jeśli nie napotka od razu zdecydowanego sprzeciwu. Komunizm nie zaczął się od łagrów, mordów i zniewolenia narodów. Zaczął się od teorii – zupełnie utopijnej, ale pozornie niezwykle zatroskanej o dobro całej ludzkości. Wielu dało się nabrać; jak się to skończyło, to Polacy wiedzą najlepiej.
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.