Film jako reklama miasta? Bruksela chce być tłem do kolejnej ekranizacji przygód Jamesa Bonda
Nawet dzisiaj, w dobie internetu, film wciąż jest ważnym środkiem oddziaływania na społeczeństwo. Fot. Pexels. Podczas premiery najnowszego filmu o Jamesie Bondzie, „Nie czas umierać”, stolica Belgii wprowadza hashtag #BringBondtoBrussels (Sprowadzić Bonda do Brukseli), aby wskazać miejsca w mieście, w których można by nakręcić kolejny film o Bondzie. Hasztag zachęca mieszkańców Brukseli do sugerowania oryginalnych lokalizacji w mieście i jego okolicach, aby przekonać producentów filmów o Bondzie, Barbarę Broccoli i Michaela G. Wilsona, do przyjazdu i nakręcenia scen do przyszłego filmu z tej serii w Brukseli.
„Do tej pory jest 25 filmów o Bondzie i w żadnym z nich James Bond nie postawił stopy w Brukseli. Jednak nasza stolica ma kilka naprawdę świetnych lokacji filmowych” – powiedziała Imane Belguenani z komisji filmowej screen.brussels. W filmie promocyjnym Belguenani przedstawia obszary takie jak Boulevard Anspach, Galerie Królewskie św. Huberta i Grand Place. „Teraz, kiedy wychodzi nowy film o Bondzie, idealnie byłoby, gdyby kolejny był kręcony w Brukseli. Czy widzicie Jamesa Bonda uciekającego przez kule Atomium?”.
Inicjatywa pochodzi od brukselskiego funduszu Willems Fund, który chce, aby Bruksela miała swoje miejsce w jednej z najważniejszych franczyz filmowych na świecie, mając nadzieję, że zachęci to turystów podążających szlakiem filmowych hitów do przyjazdu do Brukseli.
Belguenani zwraca uwagę, że kilka badań wykazało, iż miasta prezentowane w popularnych międzynarodowych filmach mogą przyciągnąć od 25% do 300% więcej turystów. „Bruksela jest zbyt często pomijana jako miejsce głównych zagranicznych produkcji filmowych” – dodała. „Dzięki obecności wszystkich instytucji europejskich i międzynarodowych miasto jest również idealnym miejscem do zrealizowania bajecznego thrillera szpiegowskiego”.
Każdy, kto ma pomysły na specjalne lokacje filmowe, jest proszony o udostępnienie ich za pośrednictwem kanałów mediów społecznościowych funduszu Willems z hashtagiem #BringBondtoBrussels. Wszystkie dobre sugestie zostaną wysłane do producentów, a kto przedstawi najlepszą propozycję, wygra bilety do kina.
Źródło: The Brussels Times/Maïthé Chini, AM
Siła oddziaływania, jaką ma kino, może być wykorzystana także w celach ewangelizacyjnych. O filmach religijnych, jakie powstały na przestrzeni lat, opowiada wyjątkowa książka Białego Kruka:
Światowa encyklopedia filmu religijnego
Unikatowe opracowanie zagadnień filmu religijnego. Pierwsza na świecie tego typu encyklopedia ze szczególnym uwzględnieniem tematyki polskiej! Autorami haseł są wybitni specjaliści w dziedzinie filmu religijnego (50 osób!) z kilku krajów Europy i Ameryki. 1700 haseł rzeczowych i osobowych, w tym omówienia religijnych filmów fabularnych i dokumentalnych.
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.