XI Konferencja Naukowa Etyki Mediów „Zaufanie w mediach – zaufanie do mediów” z patronatem Białego Kruka

Nasi autorzy

XI Konferencja Naukowa Etyki Mediów „Zaufanie w mediach – zaufanie do mediów” z patronatem Białego Kruka

Zapraszamy do wzięcia udziału w XI Konferencji Naukowej Etyki Mediów pt. „Zaufanie w mediach – zaufanie do mediów. Trust in the media”, która odbędzie się na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II Krakowie w dniach 24-25 maja bieżącego roku. Biały Kruk i miesięcznik „Wpis” objęli to ważne wydarzenie patronatem.

Sam temat dzisiaj wydaje się bardziej istotny niż kiedykolwiek wcześniej. W świecie postprawdy, fakenewsów, propagandy, manipulacji, zatajania niewygodnych faktów i odrzucenia Boga, problem ten jest wręcz palący.

Prawda jest wartością najwyższą, o której nie raz nauczał i przypominał patron Uniwersytetu, nasz wielki rodak Jan Paweł II. Wszystkim nam jest zadane, aby o tę prawdę walczyć.

Media funkcjonują współcześnie w różnego typu uwarunkowaniach społeczno-ekonomicznych, w których elementy komercji i fałszywie rozumianej poprawności w coraz większym stopniu determinują ich charakter i jakość. Jednak to człowiek jest tym, który nadaje kierunek działalności mediów, to on jako wolny i rozumny, jest odpowiedzialny za kształt przekazywanej informacji. Konieczne jest, aby ten przekaz budowany był nie tylko na prawdzie, ale i zaufaniu. Z troski troski o etyczność mediów od 11 lat  są organizowane przez UPJPII Konferencje Etyki Mediów.

Podczas tegorocznej konferencji zostaną poruszone następujące problemy związane z zaufaniem w mediach i zaufaniem do mediów:

- zaufanie jako wartość relacji społecznych i relacji medialnych, rankingi zaufania;
- zaufanie  w mediach jako miara ludzkiego oblicza mediów;
- media godne i „niegodne” zaufania;
- przyczyny i konsekwencje utraty zaufania odbiorców mediów;
- dziennikarstwo jako zawód zaufania publicznego;
- zaufanie do mediów jako miara ich jakości i wiarygodności;
- potrzeba zaufania w debacie publicznej i komunikowaniu politycznym;
- odpowiedzialność mediów za budowanie społeczeństwa opartego na zaufaniu;
- zaufanie w świecie wirtualnej anonimowości;
- internetowe zagrożenia i nadużycia zaufania;
- zaufanie jako ochrona prywatności w mediach społecznościowych;
- zaufanie w komunikowaniu perswazyjnym: reklama i marketing;
- zaufanie w public relations i media relations;
- edukacja medialna w kontekście zaufania.

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji!

Komentarze (2)

  • Podpis:
    E-mail:
  • Wydawnictwo Biały Kruk

    Z naszych informacji wynika, że program konferencji nie jest jeszcze ostatecznie zatwierdzony. Zamieścimy aktualizację, gdy program będzie gotowy.

  • Krakowianka

    Czy jest jakiś program konferencji?

  • Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.

Zamknij X W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.