XI Konferencja Naukowa Etyki Mediów „Zaufanie w mediach – zaufanie do mediów” z patronatem Białego Kruka
Zapraszamy do wzięcia udziału w XI Konferencji Naukowej Etyki Mediów pt. „Zaufanie w mediach – zaufanie do mediów. Trust in the media”, która odbędzie się na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II Krakowie w dniach 24-25 maja bieżącego roku. Biały Kruk i miesięcznik „Wpis” objęli to ważne wydarzenie patronatem.
Sam temat dzisiaj wydaje się bardziej istotny niż kiedykolwiek wcześniej. W świecie postprawdy, fakenewsów, propagandy, manipulacji, zatajania niewygodnych faktów i odrzucenia Boga, problem ten jest wręcz palący.
Prawda jest wartością najwyższą, o której nie raz nauczał i przypominał patron Uniwersytetu, nasz wielki rodak Jan Paweł II. Wszystkim nam jest zadane, aby o tę prawdę walczyć.
Media funkcjonują współcześnie w różnego typu uwarunkowaniach społeczno-ekonomicznych, w których elementy komercji i fałszywie rozumianej poprawności w coraz większym stopniu determinują ich charakter i jakość. Jednak to człowiek jest tym, który nadaje kierunek działalności mediów, to on jako wolny i rozumny, jest odpowiedzialny za kształt przekazywanej informacji. Konieczne jest, aby ten przekaz budowany był nie tylko na prawdzie, ale i zaufaniu. Z troski troski o etyczność mediów od 11 lat są organizowane przez UPJPII Konferencje Etyki Mediów.
Podczas tegorocznej konferencji zostaną poruszone następujące problemy związane z zaufaniem w mediach i zaufaniem do mediów:
- zaufanie jako wartość relacji społecznych i relacji medialnych, rankingi zaufania;
- zaufanie w mediach jako miara ludzkiego oblicza mediów;
- media godne i „niegodne” zaufania;
- przyczyny i konsekwencje utraty zaufania odbiorców mediów;
- dziennikarstwo jako zawód zaufania publicznego;
- zaufanie do mediów jako miara ich jakości i wiarygodności;
- potrzeba zaufania w debacie publicznej i komunikowaniu politycznym;
- odpowiedzialność mediów za budowanie społeczeństwa opartego na zaufaniu;
- zaufanie w świecie wirtualnej anonimowości;
- internetowe zagrożenia i nadużycia zaufania;
- zaufanie jako ochrona prywatności w mediach społecznościowych;
- zaufanie w komunikowaniu perswazyjnym: reklama i marketing;
- zaufanie w public relations i media relations;
- edukacja medialna w kontekście zaufania.
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji!
Komentarze (2)
Z naszych informacji wynika, że program konferencji nie jest jeszcze ostatecznie zatwierdzony. Zamieścimy aktualizację, gdy program będzie gotowy.
Czy jest jakiś program konferencji?
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.