Tokijskie hotele wracają do zatrudniania ludzi, bo roboty są zbyt… awaryjne!
Robot recepcjonistka w Henn Na Hotel Tokyo Ginza Fot. The Japan Times@YouTube
Roboty często ulegają awariom, ich eksploatacja jest droga i irytują one klientów.
Hotele japońskiej sieci Henn- na stały się sławne w 2015 r., kiedy to większość pracującego w nich personelu została zastąpiona robotami. W tej chwili jednak firma wycofuje się ze swego nowatorskiego pomysłu. Powodem jest fakt, że wady takiego rozwiązania przewyższają zalety: inteligentne maszyny często się psują i są kosztowne w utrzymaniu . Co więcej, klienci nie są zadowoleni z obsługi, gdyż roboty nie są w stanie udzielać odpowiedzi na ich pytania i nie rozumieją dobrze ich akcentu. Z tego powodu wiele zadań powierza się znowu pracownikom z krwi i kości.
Przykładowo niektóre hotele zrezygnowały z mechanicznych recepcjonistów w kształcie dinozaurów: nie byli oni w stanie udzielić klientom informacji na temat pewnych miejsc rozrywki w mieście lub zbyt wolno rejestrowali paszporty gości, co prowadziło do niekończących się kolejek w recepcji.
Pewien klient skarżył się z kolei, że robot-asystent w pokoju hotelowym nieustannie go budził pytaniem o to, czego sobie życzy… interpretując jego chrapanie jako wydane polecenie.
Zrezygnowano także z robotów noszących walizki, które w czasie deszczu odmawiały posłuszeństwa, gdy zmokły.
Źródło: Asia News, AM
Cyberwojna. Wojna bez amunicji?
To pierwsza na naszym rynku taka książka rodzimego autora.
Opisane wydarzenia, analizy i prognozy nie są bynajmniej dziełem fikcji literackiej. Nie są wyssaną z palca czarną wizją przyszłości. Są niestety jak najbardziej realne. Konflikty wojenne w cyberprzestrzeni, wykorzystywanie potencjału tkwiącego w komputerach, inwigilacja każdego z nas przez globalne sieci – jeszcze do niedawna znaleźć to można było jedynie na kartach powieści science fiction.
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.