Ideologia gender wkrada się do szopek bożonarodzeniowych… nawet za pośrednictwem księdza!
Okres świąt Bożego Narodzenia to czas, gdy w wielu miejscach pojawiają się szopki upamiętniające narodzenie Dzieciątka Jezus w betlejemskiej stajence, czy to w postaci zakomponowanych figurek, czy tzw. żywe szopki z postaciami odtwarzanymi przez mniej lub bardziej profesjonalnych aktorów. Święta Rodzina – św. Józef, Maryja i mały Jezus – nie uchroniła się jednak niejednokrotnie przed „modernizacją” ze strony tych, dla których rodzina złożona z mężczyzny, kobiety i jednego lub więcej dzieci to przeżytek.
Przykładem na to może być katalońska miejscowość Vilavenut w prowincji Girona, gdzie od 35 lat organizuje się żywą szopkę, w której około setki mieszkańców wciela się w Świętą Rodzinę, aniołów, pasterzy, mędrców ze Wschodu i postaci biblijne. W grudniu 2023 roku zrezygnowano z postaci św. Józefa – zamiast niego pojawiła się „druga Matka Boska”, ubrana na zielono. Na tę decyzję wpłynął fakt, że rolę Świętej Rodziny – którą zwyczajowo odgrywa para posiadająca małe dziecko, występujące jako Dzieciątko Jezus – zaproponowano dwóm lesbijkom, Ainie i Tinie. Kobiety zgodziły się wziąć udział razem ze swoją córeczką Lolą, jednak żadna z nich nie chciała przebrać się za mężczyznę. Rezygnacja z tak ważnej postaci jak św. Józef wywołała jednak silny sprzeciw tak w samym Vilavenut, jak i w innych miejscowościach.
Rzecznikiem „nowoczesnej” Świętej Rodziny okazał się także włoski ksiądz Vitaliano Della Sala z wioski Capocastello di Mercogliano w pobliżu Neapolu. Oto jak uzasadnił decyzję obdarzenia nowo narodzonego Dzieciątka dwiema matkami: „Chciałem pokazać tą sceną, że rodziny to nie są już tylko te tradycyjne (…) W naszych parafiach widzimy ciągle coraz więcej dzieci z nowych typów rodzin, które istnieją i tworzą część naszego społeczeństwa: dzieci osób w separacji i rozwiedzionych, par jednopłciowych, osób samotnych, młodych matek”. Ksiądz Della Sala sympatyzuje ze sprawą LGBT i lewicową wizją świata. Zapewnia, że jego praca duszpasterska jest zgodna z linią papieża Franciszka, który niedawno zezwolił na błogosławienie par homoseksualnych deklaracją „Fiducia supplicans”.
Również i ta „postępowa” szopka spotkała się ze słuszną krytyką. Senator Maurizio Gasparri z partii Forza Italia stwierdził, że tego rodzaju akcje „obrażają wszystkich tych, którzy zawsze mieli szacunek i nabożeństwo do Świętej Rodziny”. Grupa Pro-Vita & Famiglia określiła stajenkę z Capocastello di Mercogliano jako „niebezpieczną, a poza tym przynoszącą wstyd i bluźnierczą” i wysłała petycję z prośbą o interwencję do biskupa diecezji Avellino, zaznaczając, że polemiczna szopka sprzeciwia się nauczaniu Kościoła o rodzinie i legitymizuje surogację na użytek par jednopłciowych. Pod petycją podpisało się ponad 21 tys. osób.
Źródło: zenit.org, AM
Choinka. 2000 lat tradycji Bożego Narodzenia
Wielka i pompatyczna na placu Rockefellera w Nowym Jorku. skromniejsza z aniołkami i gwiazdami na polskich świerkach czy egzotyczna i zaskakująca w formie cisów czy drzewek pomarańczowych w Ameryce Południowej. Choinka jest uniwersalnym znakiem Świąt Bożego Narodzenia, znanym, ogromnie lubianym i stosowanym na całym świecie. Jak to się jednak stało. że zwykłe zielone drzewko stało się symbolem Narodzin Jezusa?
Na to pytanie w tej jakże frapującej książce odpowiada ks. prof.
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.