Ideologia gender wkrada się do szopek bożonarodzeniowych… nawet za pośrednictwem księdza!

Nasi autorzy

Ideologia gender wkrada się do szopek bożonarodzeniowych… nawet za pośrednictwem księdza!

Okres świąt Bożego Narodzenia to czas, gdy w wielu miejscach pojawiają się szopki upamiętniające narodzenie Dzieciątka Jezus w betlejemskiej stajence, czy to w postaci zakomponowanych figurek, czy tzw. żywe szopki z postaciami odtwarzanymi przez mniej lub bardziej profesjonalnych aktorów. Święta Rodzina – św. Józef, Maryja i mały Jezus – nie uchroniła się jednak niejednokrotnie przed „modernizacją” ze strony tych, dla których rodzina złożona z mężczyzny, kobiety i jednego lub więcej dzieci to przeżytek.

Przykładem na to może być katalońska miejscowość Vilavenut w prowincji Girona, gdzie od 35 lat organizuje się żywą szopkę, w której około setki mieszkańców wciela się w Świętą Rodzinę, aniołów, pasterzy, mędrców ze Wschodu i postaci biblijne. W grudniu 2023 roku zrezygnowano z postaci św. Józefa – zamiast niego pojawiła się „druga Matka Boska”, ubrana na zielono. Na tę decyzję wpłynął fakt, że rolę Świętej Rodziny – którą zwyczajowo odgrywa para posiadająca małe dziecko, występujące jako Dzieciątko Jezus – zaproponowano dwóm lesbijkom, Ainie i Tinie. Kobiety zgodziły się wziąć udział razem ze swoją córeczką Lolą, jednak żadna z nich nie chciała przebrać się za mężczyznę. Rezygnacja z tak ważnej postaci jak św. Józef wywołała jednak silny sprzeciw tak w samym Vilavenut, jak i w innych miejscowościach.

Rzecznikiem „nowoczesnej” Świętej Rodziny okazał się także włoski ksiądz Vitaliano Della Sala z wioski Capocastello di Mercogliano w pobliżu Neapolu. Oto jak uzasadnił decyzję obdarzenia nowo narodzonego Dzieciątka dwiema matkami: „Chciałem pokazać tą sceną, że rodziny to nie są już tylko te tradycyjne (…) W naszych parafiach widzimy ciągle coraz więcej dzieci z nowych typów rodzin, które istnieją i tworzą część naszego społeczeństwa: dzieci osób w separacji i rozwiedzionych, par jednopłciowych, osób samotnych, młodych matek”. Ksiądz Della Sala sympatyzuje ze sprawą LGBT i lewicową wizją świata. Zapewnia, że jego praca duszpasterska jest zgodna z linią papieża Franciszka, który niedawno zezwolił na błogosławienie par homoseksualnych deklaracją „Fiducia supplicans”.

Również i ta „postępowa” szopka spotkała się ze słuszną krytyką. Senator Maurizio Gasparri z partii Forza Italia stwierdził, że tego rodzaju akcje „obrażają wszystkich tych, którzy zawsze mieli szacunek i nabożeństwo do Świętej Rodziny”. Grupa Pro-Vita & Famiglia określiła stajenkę z Capocastello di Mercogliano jako „niebezpieczną, a poza tym przynoszącą wstyd i bluźnierczą” i wysłała petycję z prośbą o interwencję do biskupa diecezji Avellino, zaznaczając, że polemiczna szopka sprzeciwia się nauczaniu Kościoła o rodzinie i legitymizuje surogację na użytek par jednopłciowych. Pod petycją podpisało się ponad 21 tys. osób.

Źródło: zenit.org, AM

Choinka. 2000 lat tradycji Bożego Narodzenia

Choinka. 2000 lat tradycji Bożego Narodzenia

 

Wielka i pompatyczna na placu Rockefellera w Nowym Jorku. skromniejsza z aniołkami i gwiazdami na polskich świerkach czy egzotyczna i zaskakująca w formie cisów czy drzewek pomarańczowych w Ameryce Południowej. Choinka jest uniwersalnym znakiem Świąt Bożego Narodzenia, znanym, ogromnie lubianym i stosowanym na całym świecie. Jak to się jednak stało. że zwykłe zielone drzewko stało się symbolem Narodzin Jezusa?
Na to pytanie w tej jakże frapującej książce odpowiada ks. prof.

 

Komentarze (0)

  • Podpis:
    E-mail:
  • Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.

Zamknij X W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.