Grupa niemieckich księży: Nauka papieża Franciszka o małżeństwie przeczy prawu Boskiemu
Guido Reni, Salome z głową Jana Chrzciciela, Galleria Nazionale d'Arte Antica
Grupa niemieckich księży, Communio veritatis, opublikowała w święto Narodzenia św. Jana Chrzciciela na swoim blogu wypowiedź chwalącą „odważnych” kardynałów będących autorami dubia i przypominającą o świadectwie św. Jana Chrzciciela, który został stracony za to, że bronił nierozerwalności małżeństwa. Wspominając o posynodalnej adhortacji papieża Franciszka, Amoris Laetitia, stwierdzają, że stworzyła ona „sprzeczność” z Bożymi prawami dotyczącymi małżeństwa. Kiedy papież Franciszek opublikował, w październiku 2017 r., w oficjalnych aktach Stolicy Apostolskiej wytyczne biskupów Buenos Aires, aby dopuszczać niektórych rozwodników w ponownych związkach do Komunii, wprowadziło to „otwarte naruszenie”, dodają. „Teraz jest tak, że Magisterium (niem. Lehramt ) adhortacji apostolskiej Familiaris Consortio i puste nauczanie (niem. Leeramt) w Amoris Laetitia stoją w wyraźnej opozycji do siebie, a kto umie myśleć, ma wyraźną korzyść”.
Communio veritatis chwalą świętego Jana Chrzciciela za męczeństwo i twierdzą, że „oddał życie za prawdę”. „Był świadkiem prawdy i nazwał po imieniu cudzołóstwo króla: ‘Nie wolno ci mieć żony brata twego’ (Mk 6,18)”. Dlatego musiał zginąć. „Gdyby przedstawił ósmy rozdział Amoris Laetitia”, kontynuują, „najprawdopodobniej zostałby zatrudniony jako nadworny kapelan w pałacu Heroda, a potem, dziesiątki lat później, odszedłby w spokoju ze świata”.
Dla tych niemieckich księży świadectwo św. Jana Chrzciciela pokazuje, że „jasność w prawdzie jest absolutnie konieczna”. W tym miejscu nawiązują do adhortacji apostolskiej Familiaris Consortio Jana Pawła II, w której papież „wyraźnie potwierdził, zgodnie z Pismem Świętym, praktykę Kościoła, zgodnie z którą rozwodnicy w ponownym związku, którzy żyją more uxorio [jak mąż i żona], nie mogą być dopuszczeni do Komunii”.
Ponadto grupa ta przypomina, że w 1994 r. kardynał Joseph Ratzinger odniósł się do Familiaris Consortio i nalegał, aby „nie było żadnych wyjątków dla pewnych przypadków i po decyzji sumienia”, jak piszą. Katechizm Kościoła Katolickiego (KKK 1650) stwierdza również, że rozwodnicy w ponownym związku „nie mogą przyjmować komunii eucharystycznej, dopóki ta sytuacja się utrzymuje”, ponieważ ich życie obiektywnie sprzeciwia się prawom Bożym.
Kiedy pojawił się ósmy rozdział Amoris Laetitia, „spowodował dezorientację, a czterech odważnych kardynałów z dubia przekonująco wypełniło swoją odpowiedzialność przed Bogiem” - wyjaśniają. „Brak odpowiedzi [papieża na dubia] jest rzeczywiście najbardziej wymowną odpowiedzią”.
Ponieważ papież nie odpowiedział, zrobił to kardynał Gerhard Müller – ówczesny prefekt Kongregacji Nauki Wiary – który następnie wydał oświadczenie, w lutym 2017 r. Niemieccy księża cytują wywiad z nim, w którym stwierdził, że tylko pary, które żyją w wstrzemięźliwości, mogą być dopuszczone do sakramentów, tak jak Jan Paweł II orzekł w Familiaris Consortio. „Nie można powiedzieć, że istnieją okoliczności, w których cudzołóstwo nie jest grzechem śmiertelnym”, jak stwierdził wówczas Müller. „To jest istota sakramentu” – kontynuował – „żadna władza na niebie ani na ziemi, ani anioł, ani papież, ani rada, ani prawo wydane przez biskupów nie jest w stanie tego zmienić”.
W kontekście tych oświadczeń grupa Communio veritatis widzi teraz „wyraźne naruszenie”, jak ujawniło się w październiku 2017 r., kiedy papież Franciszek zarządził publikację wytycznych biskupów Buenos Aires w Aktach Stolicy Apostolskiej. Wytyczne te, jak piszą, wyraźnie stwierdzają, że niektórzy rozwodnicy w nowym cywilnym związku mogą mieć dostęp do sakramentów, nawet jeśli nie chcą żyć w wstrzemięźliwości. „W swoim liście do biskupów Buenos Aires biskup Rzymu nie tylko zatwierdził te ‘wytyczne’, ale także nadał im wyłączny status” – dodają niemieccy księża. Przypominają, że wytyczne, jak pisał papież, „całkowicie wyjaśniają znaczenie ósmego rozdziału Amoris Laetitia . Nie ma innej interpretacji”.
Źródło: Life Site News
Entuzjazm i sprzeciw wobec Chrystusa. Listy do Siedmiu Kościołów Apokalipsy
Listy św. Jana Apostoła – które są fragmentem Apokalipsy – do Siedmiu Kościołów Azji, siedmiu wspólnot, są skierowane do chrześcijan przeżywających rozczarowanie, że w świecie zbawionym przez Chrystusa wciąż istnieje wiele zamętu oraz grzechów i wypieranie się wiary.
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.