Francja: Kolejne granice absurdu przekroczone. Reklama wody mineralnej... obraźliwa dla muzułmanów

Nasi autorzy

Francja: Kolejne granice absurdu przekroczone. Reklama wody mineralnej... obraźliwa dla muzułmanów

Takie widoki coraz częściej można spotkać w Europie. Na zdjęciu muzułmanie podczas modlitwy w meczecie Umajjadów. Fot. autorstwa Antonio Melina/Agência Brasil - Agência Brasil by Antonio Melina/Agência Brasil. 01.Dec.2003 as 11605.jpg, from where it was downloaded, cropped, and resized by Hajor., CC BY 3.0 br, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=171458 Takie widoki coraz częściej można spotkać w Europie. Na zdjęciu muzułmanie podczas modlitwy w meczecie Umajjadów. Fot. autorstwa Antonio Melina/Agência Brasil - Agência Brasil by Antonio Melina/Agência Brasil. 01.Dec.2003 as 11605.jpg, from where it was downloaded, cropped, and resized by Hajor., CC BY 3.0 br, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=171458 Kto by pomyślał, że zwykły tweet reklamowy zachęcający do zdrowego trybu życia i picia wody może być odczytany jako obraźliwy! Niestety – kolejna granica absurdu została przekroczona. Francuscy muzułmanie poczuli się bowiem urażeni faktem, że produkująca wodę mineralną firma Évian zamieściła na Twitterze taką oto informację: „Jeśli wypiłeś dziś litr wody Évian, udostępnij”. Według francuskich obywateli wyznających islam była to prowokacja, ponieważ firma opublikowała tego tweeta we wtorek 13 kwietnia. Tego dnia rozpoczął się bowiem ramadan, podczas którego muzułmanie stosują ścisłą głodówkę – w ciągu dnia, aż do zachodu słońca, nie wolno im jeść i pić.

Wiadomość zamieszczona przez podlegającą pod koncern Danone firmę Évian wywołała prawdziwą – nomen omen – „burzę w szklance wody” w mediach społecznościowych. „Dlaczego akurat dziś? Przecież to okrutne!”, napisał jeden z internautów. Konto firmy zostało nawet dosłownie zarzucone oskarżeniami o rasizm, choć nie brakło także głosów zdrowego rozsądku przeciwstawiających się absurdalności tego typu zarzutów.

Mimo wszystko manager firmy Évian zdecydował się... na opublikowanie przeprosin: „Jest nam bardzo przykro z powodu nietaktu, jaki popełniliśmy, publikując tego tweeta. Nie była to jednak żadna prowokacja z naszej strony”. Przeprosiny spowodowały jednak kolejną lawinę komentarzy, tym razem bowiem internauci oskarżyli firmę o zbytnią uległość. „Évian przeprasza za publikację zaproszenia do picia wody w pierwszy dzień ramadanu. To nie jest coś, za co powinno się przepraszać. Nie wiem, co jest bardziej żałosne – dopatrywanie się obrazy w publikacji informacji o piciu wody czy stawianie się w pozycji winowajcy”, napisała dziennikarka Eugénie Bastié. Nie brakowało także ironicznych komentarzy w rodzaju „picie wody w okresie ramadanu to przywilej przysługujący elitarnej grupie białych rasistów”. Czy Francuzi pójdą za głosem zdrowego rozsądku?

Źródło: Le Point, MM

Katedra i uniwersytet. O kryzysie i nadziei chrześcijańskiej cywilizacji

Katedra i uniwersytet. O kryzysie i nadziei chrześcijańskiej cywilizacji

Grzegorz Kucharczyk

Kto nie wierzy w Boga, uwierzy we wszystko – ta myśl nigdy nie była bardziej prawdziwa niż w XXI wieku. Ileż to osób po odrzuceniu Boga gotowych jest zaakceptować każdy zabobon, najbardziej złudną utopię, z gruntu niewiarygodną manipulację myślową.

 

 

 

 

Komentarze (0)

  • Podpis:
    E-mail:
  • Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.

Zamknij X W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.