Hiszpania: Katalońscy rodzice przeciwko ideologii gender w szkołach podstawowych

Nasi autorzy

Hiszpania: Katalońscy rodzice przeciwko ideologii gender w szkołach podstawowych

Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Pexels.com. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Pexels.com. Obecność ideologii gender w katalońskim systemie edukacji jest od lat w pełni utrwalona. Znajduje to odzwierciedlenie w dekretach 175/2022 i 21/2023, zatwierdzonych w poprzedniej kadencji parlamentu w celu uregulowania treści nauczania wczesnoszkolnego i edukacji podstawowej, a potwierdzonych przez obecny rząd regionalny, na którego czele stoi socjalista Salvador Illa. Oba teksty, nadal obowiązujące, stanowią, że między trzecim a piątym rokiem życia „następuje odkrycie seksualności i rozpoczyna się budowanie tożsamości płciowej i genderowej”. W edukacji podstawowej przepisy uznają „perspektywę gender” jako fundamentalną „zasadę pedagogiczną” i definiują „rozróżnienie między płcią biologiczną, tożsamością płciową i orientacją seksualną” jako „zdrowy nawyk”.

Niedawny przykład zastosowania tych kryteriów miał miejsce 16 października w publicznej szkole podstawowej Mar i Cel w miejscowości Cubelles, gdzie zorganizowano warsztaty dla uczniów piątej klasy w ramach tzw. października trans. Zajęcia koncentrowały się na opowiadaniu „Cua de sirena” („Ogon syreny”), które później zostało zekranizowane i opowiada o zagubieniu dziecka w kwestii własnej tożsamości poprzez metaforę kostiumu syreny. „Roc [bohater opowiadania] nie rozumiał, dlaczego był kimś, kto musiał stać się kimś innym. (...) To czy tamto: białe czy czarne, mięso czy ryba, chłopiec czy dziewczynka, człowiek czy syrena… Jakby istniały tylko dwie możliwości!” – czytamy w streszczeniu historii wykorzystanej podczas warsztatów. Kilkoro rodziców wyraziło zaniepokojenie, uważając, że zajęcia te służą ideologicznej indoktrynacji niezwiązanej z kształceniem.

„Dzieci w tym wieku nie są w ogóle dojrzałe, ale w tej szkole niczego się nie nauczą; to centrum indoktrynacji” – mówi Marisa, matka byłej uczennicy Mar i Cel. Kobieta zdecydowała się przenieść córkę do innej szkoły. Wspomina, że ​​w zeszłym roku uczniowie czwartej klasy zostali poproszeni o obejrzenie swoich narządów płciowych w lustrze. Przywołuje również epizod z roku szkolnego 2018-2019, kiedy rozesłano tekst zachęcający dzieci do uprawiania seksu oralnego w celu sprawdzenia swojej orientacji seksualnej. Wprawdzie szkoła przeprosiła za ten ostatni incydent i przypisała go osobistej inicjatywie nauczycielki prowadzącej zajęcia na zastępstwie, jednak Marisa twierdzi, że sytuacja się pogorszyła: „Zlikwidowali oddzielne toalety dla chłopców i dziewcząt i zainstalowali toalety koedukacyjne, mięso jest tylko halal, zmienili obchody Bożego Narodzenia na święto zimowe…”. Jej zdaniem te decyzje „rujnują życie dzieciom”.

Sprawa została skierowana do przedstawicieli partii Vox w Cubelles. Radny partii Jorge Mena uważa, że ​​„szkoły nie mogą stać się laboratoriami ideologicznymi, w których kształcenie jest zastępowane narzucaniem ideologii gender”. Określił również jako „hańbę” fakt, że rada miasta „promuje ideologiczną indoktrynację w klasach poprzez inicjatywy takie jak agenda października trans”.

Szkoła w Cubelles nie jest odosobnionym przypadkiem. Podobne działania zostały przeprowadzone w innych szkołach i placówkach edukacyjnych, zgodnie z wytycznymi wspomnianych dekretów oraz programu Coeduca't, uruchomionego przez Generalitat (władze Katalonii)  w 2019 roku. Inicjatywa ta ma na celu „pomoc szkołom w pracy nad podstawowymi aspektami koedukacji, perspektywy płci społecznej i seksualności w sposób jednoznaczny, systematyczny, rygorystyczny i pełen szacunku”.

Krytyka nasiliła się jednak w 2023 roku, gdy partie takie jak Vox ujawniły, że program promuje praktyki seksualne, nieodpowiednie dla nieletnich. W rezultacie Generalitat usunęła kilka materiałów z oficjalnej strony internetowej Coeduca't.

„Departament Edukacji projektuje te ingerencje, nie biorąc pod uwagę opinii rodzin” – mówi Manuel Acosta, deputowany z ramienia partii Vox. Zwraca uwagę na to, że dzieci „nie mogą iść do zoo ani zażyć Dalsy (środka przeciwbólowego) w godzinach szkolnych bez zgody rodziców, ale kiedy przychodzi do wyjaśniania, jak uprawiać seks w dziecięcym wieku, rodzice nie są o tym informowani ani pytani o zgodę”. Dla Acosty program Coeduca't to „formuła indoktrynacji dzieci w oparciu o perspektywę gender jako niezawodną receptę i panaceum na wszelkie bolączki” i stanowi „niedopuszczalną ingerencję Generalitat w edukację naszych dzieci w sposób całkowicie zideologizowany”.

Źródło: infocatolica.com, AM

Wiadomości o premierach nowych książek Białego Kruka i spotkaniach autorskich prosto na Twoją skrzynkę mailową, a do tego jeszcze prezent - bon 50 zł na zakupy w naszej księgarni internetowej! Dołącz już dziś do grona Czytelników Biuletynu Białego Kruka! Aby to zrobić, kliknij TUTAJ.

Współczesne ideologie niszczą nasze dzieci. Ostrzegają przed tym autorzy naszych książek: 

Dokąd zmierzamy? Wiara, edukacja, tradycja

Dokąd zmierzamy? Wiara, edukacja, tradycja

Adam Bujak, Andrzej Nowak, Jolanta Sosnowska, Leszek Sosnowski, Ryszard Kantor

Niniejsza antologia publicystyki patriotycznej próbuje dać odpowiedź na postawione w tytule pytanie: Dokąd zmierzamy, my jako Polacy? A co za tym idzie – kto nam wyznacza, lub usiłuje wyznaczać, drogę? Jakże często czujemy się zagubieni, zdezorientowani, manipulowani.
Szukamy stałych punktów odniesienia, niezmiennych wartości, na których można by się oprzeć bez obawy, że pobłądzimy.

Złoty cielec i fałszywi prorocy. Państwo jako narzędzie walki z Bogiem

Złoty cielec i fałszywi prorocy. Państwo jako narzędzie walki z Bogiem

ks. Piotr Mazurkiewicz

Doświadczamy obecnie prawdziwej inwazji państwa na nasze umysły, szczególnie na naszą wiarę. Takie działania znamy z historii, najnowszej i tej dawniejszej. Okres bolszewicki w Polsce (PRL), niemiecka okupacja, czas zaborów i konfederacji targowickiej – wszystko to wiązało się z pozbawieniem kraju niepodległości, narodu – wolności, a poszczególnego obywatela – swobodnego dostępu do oświaty i dóbr narodowej kultury.

Bezbożność, terror i propaganda. Fałszywe proroctwa marksizmu

Bezbożność, terror i propaganda. Fałszywe proroctwa marksizmu

Wojciech Roszkowski

Książka nagrodzona nagrodąStowarzyszenia Wydawców Katolickich FENIKS 2025w kategorii „Publicystyka/Eseistyka religijna”!
Nikt nie zrozumie, co złego dzieje się we współczesnym świecie zachodnim, a więc i w Polsce, nie znając przyczyn. Tkwią one jeszcze w ideach rewolucji francuskiej, a później w coraz bardziej lewicowej filozofii, zwłaszcza Karola Marksa.

Tyrania postępu

Tyrania postępu

Andrzej Nowak, ks. Dariusz Oko, ks. Waldemar Chrostowski, Jerzy Kruszelnicki, Grzegorz Kucharczyk

Kim będziemy za parę lat? Czy w ogóle jeszcze będziemy? Nasza rzeczywistość przypomina sytuację znaną nam z opisów i filmów o katastrofie „Titanica”. Statek zderzył się z górą lodową i zaczyna tonąć, ale pokładowa orkiestra pięknie gra i gra.

 

Komentarze (0)

  • Podpis:
    E-mail:
  • Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.

Zamknij X W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.